Search This Blog

Sunday, October 3

langit konkrit


ranting again~ kalau dekat kampung, asal dongak je nampak dada langit luas... siap ada hiasan lampu kelip2 semula jadi lagi kan.. kalau dekat dalam rumah kampung, tetap ada langit zink dengan bunyi cengkerik, katak yang dok bising. kalau dekat bandar, macam malam tadi... malam yang aku susah lelap mata.. dah terbaring atas katil, memang dah sah-sah la aku pandang atas,, warna putih, keras, kosong! huh! langit kokrit je yang ada kan... bunyi apa? dah tentu-tentu bunyi enjin kereta dengan motor si rempit yang dok meroyan tengah jalan.. tp penguni bandar tetap mampu untuk tidur... (sekurang2 aku juga masih mampu tidur) tapi, takkan nak tebuk lubang dat siling rumah tu pulak semata2 nak tegok selimut langit kan... ? kena hujan tak banjir dalam rumah, idea merapu! sebenarnyer nak ckp, i need some distraction untuk buat mata nak tidur, anything... sampai aku suruh org mesej aku sampai aku tertidur.. memang dah desprate nak tidur la sbb badan kan memng dah enat malam tadi so, bila dah over-letih mata payah nak tutup... kalau rumah ade beranda memang aku dah duduk kat luar tu sambil minum milo panas-layan perasaan-samapi ngantuk! TERBAEEEKKK! kan? :)
- can we pretend that air plane on the night sky like shooting stars? i could really use a wish right now-

No comments:

Post a Comment