Search This Blog

Wednesday, October 13

KATA ORANG!

ORANG KITA SANGAT PENTINGKAN APA ORANG KATA. PERCAYA ATAU TIDAK DAH MEMANG TU PON YANG SELALU JADI. DAN AKU TIDAK MENIDAKKAN YANG AKU TAK TERLIBAT SEBAB AKU PON DUA KALI LIMA JER.. YUP! BETUL! HOW POSITIVE YOU ARE, HOW COOL YOU ARE, HOW INDEPENDENT YOU ARE, TAK BANYAK SIKIT JER PON MESTI KATA ORANG TU SANGAT MUDA MEMPENGARUHI DIRI KITA,

Hanya pendapat : Orang kita sendiri memang begitu tahap menaliti diorang (dan aku juga) tapi benda ni adalah berdasarkan keputusan kita sendiri, betul tak? Tapi apa punca kita amat mudah dipengaruhi kata orang? hurmmmm... actually benda yang nak di tekan kan kat sini adalah KEPUTUSAN kita sendiri yang dipengaruhi. Before one decision are made, selalunya kita akan mintak pedapat orang(which is orang2 terdekat dalam hidup kita or orang yang mampu beri pendapat tentang perkara tu) rite??? well, konsep mintak pendapat tu sangat general.. sebab dari situ memang berjenis dan berbagai spesis pendapat kita dapat dengar & lihat, rite? sepatutnya kosep 'pendapat' tu sebenarnya yang terlibat dengan topik 'kata orang' ni.. sebab pendapat itulah 'KATA ORANG' kan..kan..kan.. Sepatutnya pendapat orang tu or a.k.a kata orang kita take as a guideline or a boundary or as an aid for us to make our decision.. yang tersasarnye adalah bila kita ikut bulat2 segiempat2 kata orang tu, tu yang jadi ikut 'KATA ORANG' bukan ikut kata sendiri.. kan dah jadinya keputusan orang bukan keputusan sendiri walhal kata putus kuar dari mulut sendiri... addduuuhhh~ lepas tu luka sendiri... pendapat tu mesti comes pros and cos kan, so,, kita lah yang kena bentuk keputusan based on pendapat kita dengar dan bukan ikut sejibik2..pendapat dari saya juga untuk diri saya sendiri.. belajar bukan bererti tak pernah tahu, just memperbaharui apa yang kita dah sikit2 taw.. :)
well, yang buruk datang dari kita, dan yang terbaek tentunya dari DIA, semoga dipermudahkan

No comments:

Post a Comment