Search This Blog

Thursday, November 18

PHOTOGRAPHY CONTEST by www.afundee-photography.com

contest ni ternampak masa tengah jenjalan.. mula2 macam tak nak masuk pon, but since contest ni dilanjutkan (nampak watermark kat gambar tuh??? di lanjutkan lagi until 30 Nov 10 oke~) makanya, wujudlah entry ni... diadakan oleh
a fun dee's photography
silalah click yer, for further info, :D


*
*
*
*
*
*
*

dan gambar ini pilihan saya, :D

well, i do love lights especially kalau full wth colors, sangat menarik hati :)
gambar ni saya amik kat area seremban.. that day i just learn something new from my cousin tentang teknik foto dan cuba untuk mempraktikkannya, yelah... dah amatur macam saya ni mana la nak reti amik gambar hebat belaka kan, so this is the result!
bokeh picture yang di snap sendiri oleh jari saya, *wink wink*
ngee~ saya snap pic ni guna camera canon hadiah dari ayah (terima kasih untuk ayah juga,)untuk my birthday, (time ni mmg dah kemaruk sangat nak camera dslr even memang langsung takder knowledge utk guna pon - sampai sekarang pon tak reti guna sangat, ;)) hahahahah,, masa amik gamba ni, hujan tengah turun renyai-renyai, so gamba hanya di ambil dari dalam kereta..dan yang macam bro tu kata, bokeh ni kira kesan from " out of focus" and kesan-kesan yang kita boleh dapat adalah seperti cahaya-cahaya yang macam dalam gambar tu. and bro tu cakap lagi, semakin besar aperture lensa ( no f kecil) maka semakin menarik hasil bokeh. dan itu jugaklah yang saya try buat masa tu, a few trial and error of course, :)


p/s : saya memang suka makan McD,
tu yang memang nampak jelas dan nyata simbol 'M' kat situ, ;)

2 comments:

  1. dah terer nt amik pic aku leh? :P

    ReplyDelete
  2. tu kenalah tunggu dapat mandat teror dulu, baru boleh amik..kuang kuang kuang

    ReplyDelete