Search This Blog

Monday, November 22

belated birthday

oh! oh! ni kes terkenang hikayat lama nih... rindu giler seyhhh!!!
selalu, every year kalau samapi jer tarikh keramat aku perlu dirai kerana telah berjaya dilahirkan kat dunia ni which is on 9th of AUGUST ader la sikit-sikit dapat hadiah! kan..kan..kan... terima kasih untuk semua hadiah anda yer ;)

but, ada satu birthday celebration yang i'll never forget. EVER!
tanggal 9 bulan 8 tahun 2008, yup! this is the date!!
my birthday 2 years ago! memoir ever!!
time ni im a part 1 student di UiTM melaka, lendu...
yup! saya memang junior pon time nih... and saya sudah sedikit active since time ni saya terlibat lagi dengan dikir barat....first time join dikir barat masa ni...menjadi penari2 yang tengah duduk bersila tuh memang satu experience untuk saya, well...since that dikir barat is a tournament antara blok kediaman dalam UiTM tu... ok...bla..bla..bla....move on to my birthday!

that day, aku still ader latihan dikir barat, (usually practice habis pukul 2 pagi.. oke! 2 pagi! again! pagi!) so, on 08.08.08 pukul 11.59 aku masih lagi tengah berdikir-dikir... and tepat kul 12.00 dan tanggal dah bertukar ke angka 9 hari bulan hadphone yang aku letak kat atas lantai hujung tu vibrat! n of course banyak kali okeyhh! (mestilah segala bagai mesej birthday wishes tu masuk n apa yg kesian aku tak boleh bukak! warghhh!!!) dan akhirnya jam berangkat ke angka 2, at lasttt!! peeuwwuhhh! penat weyh! naik atas n plan nak mandi sebab badan memang berlengas...lantaklah even dah pukul 2 pagi...

naik2, then one of my friend yg have the same family problem as i do dtg kat saya n ckp dier ader problem, time tu mmg lupa betul pasal other things..yg pikir time tu is dia ader problem and she need someone... n die ajak aku pergi toilet, memula memang tak terpikir then suddenly terpikir, apsal plak minah ni nak ajak cakap kat toilet, time tu dah tak sempat nak lari dah,,,,
burrrsshhhhhhhhhh!!! dah lencun dahhh! air nescafe+biskut kering+milo+sos+segala bagai makanan segera yang diorang ade dicampur dan disimbah atas aku (sumpah! busuk giler weyhh!)
n not to be forgotten, mereka menyanyikan lagu happy birthday untuk saya, n it almost make me cry, oh! God! sumpah! terharu! walaupun badan dah busuk giler~ grrr. dan keluar jugak lah tme tu jeritan2 suruh aku mandi ( kat sini saya paling ingat satu suara)
2 kali syampoo rambut pon tak hilang, so... aku decide esok paginya aku cuci lagi sekali sebab time tu pon dah pukul bape kan....huiiishhhh~ dah la time tu time jahil aku lagi(time tu still budak mentah yg free hair) so, pegi klaz penat aku dok hidu rambut, moga2 tak bebau nescape resepi baru senior aku tuh...
anyway, that was best birthday memory ever! sangat terkejut disebabkan waktu tu pon aku mmg tak expect diorang ingat pon birthday aku...kan..kan..kan...
thnx kepada semua yg terlibat secara langsung n tak langsung....hahahah...dah mcm buat ucapan dapat award dah ni..heheheh...thnx sesangat!!

p/s: dear all sisters! well, memory can never be erased, not until ur got some amnesia disease or lost memory disease, so...i'll never forget any of you since we hve such good memories walaupun there a few yg miserable kan... well...memory tetap memory :D

and also, kepada mereka2 yang saya sangat sayang! u know who you are, and may Allah blessed!

No comments:

Post a Comment