Search This Blog

Thursday, May 19

lemp-cake

yummmyy! serious sedap giler...saya teringin nak makan pancake! yup! lempeng omputih tue, :D
saya pernah cuba buat sekali, unfortunately, dan bila dah guna perkataan unfortunate tu mmg malang la kan... since saya bukan seorang chef malahan juga tak mampu nak pegang title chef tak bertauliah apatah lagi bertauliah pancake saya transform dari lempeng orang putih jadi lempeng orang melayu.. serius! memang jadi lempeng orang melayu tapi dengan rase pancake omputih (huh??? camner tuh??) agak2 nak rasa try la buat..hahahahah... salah saya sebab tak tengok resepi botul-botul so jadilah cenggitu... (dan pasti gamba kat atas tu bukan gamba lempeng saya) waaahahahahh!(pic source:google) :D

nak jugaklah share sikit bahan yg saya guna kan... multi purpose flour, serbuk penaik sikit, susu segar sikit, telur sebijik, dan hasilnya, kalau pancake orang makan dengan madu, dan lempeng orang kampung saya makan dengan sambal, agak-agak lemp-cake saya makan dengan ape???hahahahah... betul! saya telah makan lemp-cake saya dengan 2 cara iaitu pertama kali makan dengan madu dan kali kedua makan dengan sambal... (tekak saya memang hebat sebab mampu menelan benda alah tu,) tak baik membazir.. tu yang telan jugak tu..hahahah...

walaupun lemp-cake ku tak berapa nak sedap, no worries, saya tetap akan belajar masak dengan baik.. hahahahah.... :D

p/s ; sekarang tengah browsing resepi untuk buat Portuguese egg tart! yummy! :)


No comments:

Post a Comment