Search This Blog

Tuesday, August 31

buat seorang sahabat.

kepada seorang sahabat; u know who u are.
thnx for the entry, dan mmg disebabkan aku seorang je yg mmg dapat update tu so aku taw benda tu mmg ditujukan buat aku seorang. here is my reply~ (aku taw kau mmg tak kan bukak pon blog aku ni unless i told u to do so) oleh sbb tu aku terpaksa letak link ni kat fb kan... tapi dlm msj jela coz i dont want anybody else to read around for all the things i jot down for u. except for my darl stalker(if awak baca keep ur voice down n never ever open ur mouth regarding this.. zip it...i trust u)


sahabat,
we've been friend for almost 2 years i think. di temukan dan kite bersahabat. aku pernah cakap kite memilih untuk bertemu semenjak di loh mahfuz lagi. jadi aku mmg memilih untuk berjuma kau dan akhirnya kita berkawan.
i know sometimes aku jadi seorang kawan yg sangar harsh.. aku kasar dlm memberi pendapat. aku bertelagah dan tetap dengan apa yang aku katakan.. it doesnt mean that ur not a good friends. kawan kite berbeza mengikiut individu itu sendiri.. dan nak mencari yang betul sebijik sebuah dengan kita memang mustahil.. even orang yg ader kembar pon berbeza... lagilah kite yg takder pertalian darah.. but we hold on one thing for sure. we're friend..
keikhlasan sesuatu yang abstrak.. ko tak boleh nampak apatah lagi sentuh. keikhlasan dtg dari hati dengan bantuan akal fikiran memikirkan kebaikan dan keburukannya... aku ikhlas berkawan dengan kau. itu jujur.. aku mengaku kita memang 360 degree berbeza.. mungkin sbb itu kita masi bersahabat.
aku tak pernah anggap sesiapa paham aku.. not even my best frends... itu hakikat... sebab aku sendiri belum mengenali diri aku sendiri.. karekter aku sendiri... orang kata, sometimes enemies know u better than ur friends does... mugkin quote tu betul n satu kerja pulak aku nak cari musuh suruh dier explain diri aku nih... hopefuly takder musuh la kan...
kawan terbaek bukan dtg dari ukuran masa kite berkawan.. kawan baik bukan bermakna datang dari mandat BFF yang dianugerahkan.. kawan baek tak semestinya kawan yang selalu dan hampir dengan kita.. itu pandangan aku... bukan mudah nak pegang title kawan baek...
i lock my heart. from any pedatang asing yang try nak masuk... u may look me as a friendly person but i may not... dont judge me by my looks... sbb aku hanya hamba Allah yang sering lupakan arahannya.... itu aku...
i know i hurt u... A LOT! aku sedar dan bukan niat aku nak buat2 buta.. sometimes mulut aku mmg lancang... aku taw tue... and im sorry for all the mistakes i have done to you... with or without aku sedar...
bukan mudah nak kenal seseorang.. coz sometimes aku pon mengalami masalah yang sama. tak kenal kau...tapi insyAllah suatu hari nanti...
bila aku tidak bercerita does not mean yg kau tak penting... kau mungkin tak perasan.. tapi kau antara yg terawal mengetahui apa yang cuba aku sorokkan.. i dont know u realize it or not.. dan aku takkan sebut pon benda tu...biar lah....
bila aku mintak pendapat orang lain does not mean aku endahkan pendapat kau...
maybe certain cases yang berlaku lately nie buat aku tak tenteram dan sampai sekarang sbenarnye aku belum jumpa orang yg betul2 dapat bg aku nasihat...
im still looking.... maafkan aku untuk semua kesalahan aku... dan moga kita berkawan here and hereafter... amin...

No comments:

Post a Comment