Search This Blog

Thursday, June 2

boost

boost? booster? boost up??? boosted?? boosting???

dulu saya pernah baca dalam satu buku motivasi karya Dr. H.M Tuah Iskandar, i cant remember the title plak time ni.. nak selongkar buku tu tak taw plak kat mana... dalam buku tu mmg banyak kali giler dier guna word yang kata dasar dier adalah BOOST, specifically, dia guna booster,
BOOST ---> to lift up or to pushed up from behind, (wahh! dah macam cekgu grammar..hahahah) *perasan je lebey, BI pon tunggang langgang lagi...kkikikii... anyway, kata mudahnya macam perangsang la...eh? betul ke prangsang??? or pendorong??? urm..betul ke kata imbuhan yang digunakan??? *correct me kalau salah yer, :)

sometimes people like me need some booster, orang macam saya??? is it just me or ade lagi ke saya yang lain dalam dunia ni??? urrrr... ok2.. move on...
to do something or to start something i need booster, tak kisahlah seseorang, or sesuatu benda yang boleh mendorong saya untuk buat sesuatu benda...

awak belajar sungguh2 sebab orang selalu cakap awak kurang pandai ----> sbb orang cakap awak kurang pandai tu adalah BOOSTER kan???
awak pergi kelas memasak sebab mak mertua awak selalu kutuk awak masak tak sedap, ->mak mentua awak have BOOST u up! kan???
awak commit suicide sebab boifren awak mintak putus???bf tu is the BOOSTER??opppsssss!!! salah ni...sangat salah ni...
apa yang saya cuba cakap is, sume benda tu ada booster dier sendiri kan, why u do that in the first place, dan saya,

impian yang takkan tercapai = fantasy
ini BOOSTER SAYA!

BTW: cekelat BOOST from cadbury sangatlah sedap! yummyyyy!! go to any store and get it now! hahahah

No comments:

Post a Comment