Search This Blog

Thursday, June 16

brewed coffee.

assalamualaikum, wah! wah!!! sejak2 keje kat cafe ni, title pon nak letak nama coffee kan, kuang kuang kuang, (gile bajet weiii!)

saya bukan peminat coffee, tapi saya masih boleh terima nescafe,
saya tak reti menilai biji kopi, tapi saya suka aroma dia,

well, apa yang saya belajar is, the smaller the coffee beans maknanya, the better the quality, and also, dia ni spesis2 wain yang tak halal tu, (bukan kopi tu tak halal jugak la, sifat dia je sama) aiyaaa!! means, lagi lama di simpan lagi sedap air kopi yang akan terhasil, (dunno whether betul or tak) since, saya pun dengar dari worker kat situ jugak, :)

coffee without sugar or cream??? urrrkkk~~ pahit gila.. well, tak taw la kalau lagi better quality lagi pahit or tak kan, basically, coffee beans and espresso beans differ with each other, espresso punya beans lagi kecil saiznya dan lagi pahit and kuat caffeine nyer~ (if im not mistaken,) and sebab tu, espresso punya cup a smaller than coffee,

hek hek hek, kopi oh! kopi! tapi kan since keje kat tempat ni, saya minum kopi, hot or cold, perghhhhhh! sedap jugaklah... hehehe, :D

tapi saya takkan minum lebih dari 2 cawan, (since tu mmg limt dier pon) tapi, kalau diberi lebih pun saya takkan minum, mau tak tidur nanti, warghhhhh! boleh transform jadi panda yang mmg tak comel langsung.. kah kah kahh!!!

ohhh! ohhhh!! nak citer jugak, starting from tomorrow, my workplace buat event bersempena Father's day yang akan datang ni, :), u're welcome to join us! hehhehe, (macam ramai je yang baca entri ni kan)
the event is, decorating your own cake, just come to our cafe, and pay an amount of price and we will provide a whole cake (takderlah besar sgt kek dier but ok lah) and also few accessories for decorating your cake, for those yang interested, jom la join kitorang, :)

btw: Blush cafe ada kat summit USJ sahaja, :D

No comments:

Post a Comment