Search This Blog

Tuesday, June 29

some story to be share with... ( :

Actually takder benda pon di story but rase juga nak buat post kan.. agaknyer sbb da lame tak buat entry (ama ker? lama la kot)

lets us begin...

kite mulakan dengan 1st june punya story la...
first day praktikal... org ader ckp benda first time buat ni mesti ader cabarannyerr(org cakap ker??bukan aku yg cakap??) n for me..cabarannyer adalah... bukan new people..not even food or enviroment tapi perjalanan pulah utk hari pertama bekerja. i have to walk from my office about 2 - 3 km because my ayah yg tersayang tu bz main golf n i cant reach his cellphone... dah la dengan kasut tumit halus dlm 3 inch n baju kurung n corak rimauu.. mmg geram betull.. sbb aku rse so emberassing! ^^"
dah la that area susah nak tahan teksi sbb sume org pon bawak laju.. tapi nasib baik ader cab driver india benti...fiuuuhhh~~~ tapi die bawak penumpng lain so naik sampi ktm then naik cab lin... at the end nasib baik sampai umah dengan selamat...
the end~

next.. disebabkan insiden crita pertama itu sbb nyer aku mendapat kejutan iaitu mendapat sebiji kereta kancil.. maybe ayah malas nak hantar and amik aku.. lagipon office hour kitorang berbeza... (beza stengah jam je pon) kecoh lebey kan.. tapi hikmah disebaliknyer.. kancil thn 1998 bewarne putih bernombor pendaftaran WGU ----.. tak igt lagi no plat..ahaks! see.. benda baik dlm hidup.. trima kasih ayah.. sayang ayah..

ok..next entry...
hari bejalan macam biasa jer...

untilll... few days ago la kan....

tegerak ati utk anta msj ngan someoone nie.. just usual tak la... lagipon slalu dier malas nk reply msj aku.. maybe bagi die pembaziran kredit..sbb slalu msj ngan dier tak sampai lima mesej pon.huhuuhu..(disebabkan dier seorg lelaki so bagi aku itu memalukan sbb im the one yg hantar msj dulu) ^^"

kisah bermula..
- aku anta mesej (almost mid night that time) so aku da jangka dier tak reply coz dier mmg tak reply msj after 12 o'clock (anak mummy maybe) huhuhu
+ esoknyer..aku check phone(in case dier reply la kan) dan.. takder paper pon.. so aku dah agak dah.. then aku biar jela..
- few hours later... aku checked phone n ader msj.. hahah.. (ku gembira??? bese jer)
+ then aku pon reply la..macam bese.. nak dijadikan drama before we end our little chit chat aku anta something sound like this
" i'll be waiting" gud luck."
- sbb dier ader exam.. n he replied.. n that suprise me! :))
+ and then malam tu dier msj! (n tu dah buat aku betambah tekejut.. n aku ckp pasal aku tunggu msj dari dier n dier ckp nape tak bgtaw.. means dier saje jer msj n bukan sbb phrase " i'll be waiting" tu.. n aku ckp aku betul2 tunggu.. luckily dier tak marah or gelakkan aku.. maybe sbb dier sakit kpale (die cakap la) n dier pon macam biul sikit n gile.. n aku dok layan jer giler dier.. for the first time lama gak la kitorang chit chat trough sms,... until time dier nak tido.. bile pikir balik all those sms-es mmg weird pon..hahahahahha...
- n this morning... i sent him a msj wishing him gud luck for his exam (actually today not yesterday) n he replied ok bos...
+ n buat penutup bagi aku sumer ni weird sbb dier act baik n layan jer gila aku jugak.. hahhaha... n plus dier underage.. imean bawah aku la.. setahun.. budak weyh!!! hahahahha...

lastly... nak story pasal for the first time i get my OWN money with my own effort. elaun saya yg pertama..yeaayyy!!! n aku blaja ayah aku makan.. BIG TIME..nak dekat rm 60 jugakah.. n bagi aku tu murah coz i ate a LOT.. for real.. A LOT!!
- ikan siakap 3 rasa (kira gak besar utk 3 org makan)
- telur dadar
- tom yam campur
- sup ekor
- khailan ikan masin
- ayam halia
- sambal belacan

perut mmg rase macam nak pecah la time tu...(after makan la) dah la puasa kan... n ex[ect all those food sampai lamabat..tapi tak sampai 10 mins benda tu sume sampai.. n sementara tunggu buka tgk lauk2 tu...huiisshhh...nak gugur iman.. n the rest is history (apa lagi kalau dah buka puasa n makanan camtu depan mata kan)~~~ u know n i lagi know ! hahahahah

n my money nak bagi kat mak sikit.. rm50.. ok la tu kan.. nak bagi separuh nnt aku pon na beli something gakk hahahahah..

(: (: (:

No comments:

Post a Comment