Search This Blog

Wednesday, June 2

Apa kesudahannya?? ~1~






Satu saat berlalu, satu minit berlalu, satu jam! "Hai la mata. Apa yang susah sangat nak lelap ni" Mulut dah mengomel sensorang. Otak dah penat Badan memang dah tak larat tapi mata degil. Maybe mata nak melihat sesuat? sesuat apa? Hati berkata. Eh! chop! hati berkata? Ye ker hati berkata? Hati mane ader mulut. Lidah jauh sekali. Tapi kata hati tetap wujud. Satu benda yg aku tak paham secara literal nya.. HUuhU.. Menyesakkan kepala jer..
Hidup berputar. Macam bumi. Kalau bumi tu ada siang dan malam. Manusia ader susah dan senang. Betul tak? Senang sebut KARMA la.. macam lagu Alicia Keys tu.. " What goes around comes around what goes up must come down.." and so on.. SING IT! hahah :))


Apa yg cuba diperkatakan?ENTAH la.. aku sendiri pon tak tahu sebenarnya.. Takder aper yg cuba disampaikan.. Hanya sebuah catitan kosong yg merapu dan merepek berserta takde makna langsung. ZERO!


Istilah cinta? Macam2.. Ade yg cakap macam sambal belacan, ader yg cakap macam pisang goreng, ader jugak yg cakap macam lilin. Itu persepsi. Sesuatu yg diandaikan seseorang berdasarkan apa yg di alami. Bergantung! AKU? aku takder persepsi yg spesifik. sbb? sbb aku rse cinta itu ubah.. yg boleh jugak ditambah dengan pelbagai imbuhan kat depan.. (MERubah,PERubahAN) dua benda ni yg boleh terfikir buat masa nie.. but then my point is, based on cinta itu sendiri ia kadang2 ader POWER untuk UBAH! tak kisah la merubah or kita yg melalui perubahan.. macam aku... bila dengar orang cakap bercinta tu best ia mengubah aku untuk memiliki seseorang yg istimewa but then bila aku tgk macam mane cinta itu merubah keluarga aku.. then, aku fobia dengan lelaki(of course la kan sbb aku pompuan) Itulah yg aku boleh cakap regarding cinta.

APA KESUDAHANNYA? DUNNO YET!

No comments:

Post a Comment