Search This Blog

Thursday, October 18

a little something

 Assalamualaikum,

life has never been easier as time passes by. Because we're here.Unlimited satisfaction world it is.
life has never been easier as time passes by. When you're chasing the wrong thing for the whole of your life.
life has never been easier as time passes by. Because we've strayed to far away from Him.

Dalam dunia ni tak ada benda yang akan datang bergolek sendiri melainkan awak cari dan berusaha untuk mendapatkannya. Dan dalam dunia ni benda yang awak kendong tetap akan berciciran jika tak dipegang erat. kan?

Kita tahu, sebab kita belajar. Kita tahu, sebab kita pernah nampak atau terlihat. Kita tahu sebab itu adalah kita. Tapi kita masih buat-buat tak tahu? THIS WILL BE THE MOST CRUCIAL NOTE TO SELF!

Banyak benda yang kita dapat dalam dunia ni yang Allah bagi based on His concern and NOT HUMANS. and exactly He is Maha Pemurah dan Pengasih. Instance, Hidayah Dia, you can see how many mualaf nowadays? and its all thanks to Allah. dan musibah yang datang juga atas keizinan Allah, then? tak nampak ke yang Allah tu Pengasih sebab Dia tahu kemampuan hambaNya untuk tanggung apa yang Dia turunkan. He always concern yet we rarely say thank you to Him. Dalam Surah Ar-Rahman, quite a few time ayat ini di ulang, "Maka nikmat Tuhanmu yang mana yang hendak kamu dustakan?",


ok. ada seorang kawan yang bertanya a simple question, "how's life?" , a simple question kan? tapi sungguh punya susah nak jawab sebab tooooo many things happened, dan Alhamdulillah all in good ways.

it is better to be better. it feels good to move to a better route. banyak benda yang dah tercicir sebelum ni yang kena kutip balik. rasa macam kena merangkak balik. but then, never mind. sebab Allah tengok effort kita kan :) When everyone else is looking at the result only Allah look at our effort. 

"Bila sahabat menegur kita, bersyukurlah kerana barangkali Allah mahu menyampaikan sesuatu kpd kita. Jgn mengeluh, bersyukurlah :-)" - Shamril Salleh

Everyone  have their own way to deal with situation, untuk certain situation it takes time for us untuk mengunyah dan menghadam terlebih dahulu sebelum berasa kenyang kan. dan dalam proses tu, terkadang terasa sakit perut, juga pedih ulu hati, its normal ok. sebab we have a fragile heart. Sekeras mana pun hati manusia tu there's must be something yang akan berjaya meninggalkan kesan sebab batu pun berlekuk bila kena titis air yang terlalu kan?

here some thoughts i have this few days,
1) a little something makes a different changes
2) buat baik itu bukan sesuatu yang susah
3) berubah itu bukan mudah

Last week ada usrah dengan kak isma with the others, a point yang memang betul melekat dalam kepala otak is when she said that islam itu akan bangkit semula dan bila itu terjadi ia merupakan satu lagi tanda besar kiamat. dan bila difikirkan semula, berapa banyak saham akhirat yang kita dah laburkan di dunia?

dunia ni sementara, and mungkin ada dia antara kita yang terlalu melekat dengan dunia ni.

"Sesungguhnya apa yang dijanjikan kepada kamu pasti datang dan kamu sekali-kali tidak mampu melepaskan diri" 6:134

cubalah walaupun tidak kuat. sebab nanti akan datang bentuanNya.


1 comment:

  1. islam akan naik with or without us. so basically when we know that this one group is going to win among other groups, we would want to join the winning group kan.

    islam takkan rugi if kita yg join, but kita yg rugi kerana tak join barisan penggerak islam.
    thank God for his blessings, for where we have stand rite now.
    mudah-mudahan nama kita tersenarai dalam list penggerak di akhirat nanti..

    :)

    ReplyDelete