Search This Blog

Monday, August 6

delicious,

few comments i heard.
1st attempt
"ein buat ek kek semalam tu? sedap... just nice"
2nd attempt
"sedap..betul...very nice..rasa dia just nice..rangup diluar moist didalam"

pastilah senyum sampai langit :)
buat time puasa pulak, so tak boleh nk agak whether cukup rasa or tidak. but then after dengar mereka punya comments, oh Lord, Alhamdulillah..

first attempt buat dalam bentuk cake dengan strawberi sebagai penghias bersama cokelat ganache.
second attempt buat dalam bentuk cupcakes with a more simple hiasan. hanya gunakan white coklat. to balance the sweetness sebab adunan tak guna white sugar, guna brown sugar. since dessert suppose to be sweet so garnish la dengan coklat putih dan sedikit chip coklat, :)

walaupun rupanya sedikit tidak menawan tapi kalau rasa ok, then, it should be fine kan? :)

well, saya amik resepi dari this blog. DAPUR TANPA SEMPADAN, betul punya full with all kind of recipes, should try others too taw kalau berkesempatan untuk bukak :)

dan perasan tak all the smiles in ths post, today is nuzul quran kan, Alhamdulillah. Allah gives me another chance to finish read His diary (if u know what i mean) :)

dan bila Dia turunkan hujan, pasti ada pelangi selepasnya, antara sedar atau tidak sahaja.
untuk awak yang sedang dilanda hujan, saya tahu sudah susahnya rasa itu sebab up until you experienced it yourself baru awak tahu tentang rasa itu. dan untuk awak yang sedang berlari di atas pelangi, congratulation. Allah dah bagi rezeki yang awak tunggu kan? berbaloi-baloi. and trust me, saya juga tahu perasaan itu. i'm happy for all of you :D

note to self; muhasabah la diri sendiri dan cubalah istiqamah :)

1 comment: